محصولات برتر محصولات برتر
تاریخ : پنج شنبه 14 مهر 1390
نویسنده : Oda Pardeks
 
محصولات برتر 2010
 محصولات برتر2010

22 آذر 1389 - شركت‌هاي كامپيوتري و سازندگان وسايل الكترونيكي هر ساله علاوه بر صرف زمان بسيار، ميليون‌ها دلار هزينه مي‌كنند تا شايد ابزاري را به بازار روانه كنند كه تحولي در صنعت IT ايجاد كرده و نحوه تعامل‌مان را با دنياي ديجيتال تغيير دهد. اما در اين راه گاهي اوقات محصولاتي هرچند جالب مانند MIDI كه براي طراحي و ساخت‌ آنها راه طولاني و دشواري طي شده است، درست در بدو تولد با ابتكار رقيبي قدرتمند حذف مي‌شوند. در حقيقت مي‌توان مدعي شد شتاب پيشرفت فناوري چنان تصاعدي بالا رفته است كه امروز احتمال جا ماندن خود فناوري از دستاوردهايش چندان دور از ذهن نيست.

بايد توجه داشت كه تخصصي شدن عرصه‌هاي مختلف در دنياي فناوري ديجيتال، كاربري اصطلاح «منسوخ شدن» را مشكل كرده است. يكي از مثال‌هاي بارز در اين زمينه مي‌تواند تكنولوژي نمايشگرها باشد و تشخيص اينكه از بين نمايشگرهاي LCD، LED و پلاسما كداميك به ديگري برتري مطلق دارد. در حالي كه هر سه اين فناوري‌ها در حالت توليد و فروش انبوه در بازار جهاني هستند و هر يك نقاط ضعف و برتري خاص خود را نسبت به ديگري دارند.

سايت wired از ميان تمامي محصولاتي كه امسال عرضه شده‌اند، موفق‌ترين‌‌ها را انتخاب كرده كه در ادامه مي‌خوانيد:

1- دوربين سال: Lumix DMC-LX5 محصول پاناسونيك

بهترين تصويرها اصولا تصاويري هستند كه هيچ كس انتظار گرفتن آن را ندارد. البته خيلي سخت است كه مثل آدم‌هاي موذي يك دوربين DSLR (تك لنز ديجيتالي رفلكسي) را پشت يك ليوان قايم كنيد و يواشكي از سوژه مورد نظرتان عكس بگيريد. اين مورد دقيقا همان دليلي است كه دوربين Lumix DMC-LX5 با 1/10 مگاپيكسل قدرت تفكيك به عنوان دوربين سال انتخاب شده است. اين دوربين حتي از غروب آفتاب كنار دريا هم تصوير محشري مي‌گيرد تا تك تك لحظه‌هاي‌تان را با تصاويري زيبا ثبت كنيد. لنز اين دوربين قدرت بزرگنمايي اپتيكال 8/3 برابر را دارد و سرعت شاتر آن از 1/4000 ثانيه تا 60 ثانيه است. علاوه بر اين، اين دوربين پاناسونيك مجهز به فناوري تشخيص چهره و فناوري تشخيص لبخند است تا لحظات شيريني را به ثبت برساند. صفحه نمايش اين دوربين 3 اينچي بوده و قدرت تفكيك 460 هزار پيكسلي دارد. در واقع با اين دوربين نه تنها دوستان‌تان را غافلگير مي‌كنيد، بلكه آنها را تحت تاثير قرار مي‌دهيد.

2- ابزار همراه سال: آي‌پد نسل سوم محصول اپل

عمر لپ‌تاپ‌ها ديگر به سر رسيده و تبلت‌هاي لمسي دارند جاي خود را باز مي‌كنند. يكي از اين تبلت‌ها كه حسابي سر و صدا به پا كرده آي‌پد اپل است. اين ابزار با كاربري بسيار راحتي كه دارد، نظر هر كسي را به خود جلب مي‌كند. ناگفته نماند كه آي‌پد ابزار بسيار اعتياد‌آوري است و كاربران آن ديگر قادر به استفاده از تبلت‌هاي ديگر نيستند. آي‌پد كامپيوتري بدون صفحه كليد است، از صفحه حساس لمسي (multi touch) بهره مي‌گيرد و با اشاره انگشتان دست مي‌توان از تمامي امكانات آن استفاده كرد. براي انجام كارهايي كه به تايپ طولاني نياز دارند، امكان استفاده از صفحه كليد جداگانه نيز وجود دارد. مدلي از اين آي‌پد تنها داراي قابليت واي‌فاي و مدل ديگر آن داراي قابليت واي‌فاي و اتصال نسل سوم يا 3G است. نمايشگر حساس لمسي LED اين ابزار 7/9 اينچي با قدرت تفكيك ????×??? پيكسل و با قابليت نمايش رنگ ?? بيتي است. از ديگر ويژگي‌هاي آي‌پد مي‌توان به شتاب‌سنج (براي سنجش حركت دستگاه)، قطب‌نماي ديجيتال و سيستم GPS (براي مدل واي‌فاي و نسل سوم) اشاره كرد. خلاصه اينكه با آي‌پد دنياي ديگري را تجربه خواهيد كرد.


3- كنسول بازي سال: كينكت محصول مايكروسافت

مايكروسافت فناوري حركتي خود به نام كينكت را براي كنسول بازي Xbox 360 عرضه كرد. اين فناوري كه با شعار “شما كنترلر هستيد” و با هزينه تبليغاتي 500 ميليون دلاري مايكروسافت وارد بازار شد، به زبان ساده يك دوربين است كه به Xbox 360 متصل مي‌شود و تمام حركات بازيكنان را شناسايي مي‌كند و به آنها امكان مي‌دهد با حركت دست و پا به كنترل بازي‌هاي كامپيوتري بپردازند. كينكت برخلاف فناوري‌هاي مشابهي كه از سوي سوني و نينتندو عرضه شده است، نيازي به كنترلر و جسم فيزيكي ندارد و تمام حركات داخل بازي به وسيله حركات بيروني بازيكنان انجام مي‌گيرد. سيستم جديد كينكت، يك واسط كاربري بدون نياز به دست را ارايه كرده كه داراي قابليت‌هاي تشخيص صدا و چهره نيز هست. به اين ترتيب مي‌توان دامنه گسترده‌اي از بازي‌هاي پرشي و پروازي گرفته تا شبيه‌سازي ورزش يوگا و شمشيرهاي ليزري جنگ ستارگان را با حركات بدن و دست كنترل كرد و نتيجه‌اش را روي صفحه نمايش ديد. علاوه بر آن، يك حيوان خانگي مجازي هم طراحي شده كه مي‌توانيد با استفاده از كينكت، آن را كنترل كرده و با آن بازي كنيد.

4- پخش كننده موسيقي سال: آيپاد تاچ اپل

آيپاد تاچ اساسا همان آيفون است كه فقط نمي‌توان با آن تماس گرفت و پيامك زد. اپل هر سال با به روز رساني آيفون، قابليت‌هاي جديد گوشي خود را در آيپاد تاچ مي‌گنجاند و آن را روانه بازار مي‌كند. طبق پيش بيني بسياري از امكانات آيفون 4 در نسل چهارم آيپاد تاچ به چشم مي‌خورد. برادرخوانده آيفون به پردازنده A4 مجهز شده كه طراحي خود اپل است. اين پردازنده نسل چهارم آيپاد و آيفون را يك سر و گردن بالاتر از نسل‌هاي قبلي قرار داده و همه چيز در اين دو دستگاه اساسا سريع‌تر از مدل‌هاي پيشين شده است. آيپاد تاچ از نمايشگر “رتينا” بهره مي‌برد كه در مقايسه با نمايشگر نسل قبلي آيفون تعداد پيكسل‌هايش چهار برابر است. علاوه بر GPS، آيپاد تاچ جديد فقط يك ميلي‌متر ضخيم‌تر از آيفون 4 است. اين دستگاه از نظر نرم‌افزاري هم با آيفون 4 برابري مي‌كند. ارتقا به نسخه 1/4 سيستم عامل iOS، نرم افزار كنفرانس ويديويي Facetime و گردش‌نما قابليت‌هاي جديدي است كه آيپاد تاچ از آيفون 4 به ارث برده است.

استيو جابز هنگام معرفي اين محصول اعلام كرد كه آيپاد تاچ محبوب‌ترين كنسول بازي قابل حمل دنياست و از مجموع فروش كنسول‌هاي بازي همراه سوني و نينتندو بيشتر فروش داشته است.

5- كتابخوان الكترونيكي سال: كيندل محصول آمازون

آمازون چندي پيش كتابخوان الكترونيكي‌اش (كيندل) را با ويژگي خاصش، يعني اتصال واي‌فاي يا نسل سوم عرضه كرد. اين كيندل مدل باريك‌تر و سريع‌تري از كتابخوان الكترونيكي كيندل پيشين است. اين دستگاه نمايشگر سريع و وضوح تصوير بالايي دارد. كتاب‌هاي الكترونيكي به شكلي تهيه شده‌اند تا با همتاهاي كاغذي خود برابري كنند و اين دستگاه صاحب فناوري ورق زدن صفحه است. بنا بر ارزيابي شركت تحليلي فارستر، كيندل در حال حاضر حدود 60 درصد از بازار كتابخوان الكترونيكي آمريكا را در اختيار دارد، اما امتياز بزرگي كه آي‌پد و كتابخوان الكترونيكي سوني نسبت به دستگاه آمازون دارند، لمسي بودن آنهاست. صفحه نمايش بزرگ‌تركيندل نسبت به مدل‌هاي قبل اجازه مي‌دهد صفحات مجلات و روزنامه‌ها بهتر نمايش داده شوند. همچنين كيندل اجازه مي‌دهد كه كاربر آبونمان نشريات مورد علاقه خود را انجام داده و هر روز صبح روزنامه يا مجله مورد نظر خود را مستقيما روي دستگاه دريافت كند. صفحه نمايش كيندل نسل سوم تقريبا به بزرگي يك ورق A4 است. نخستين مدل از كيندل در ماه نوامبر 2007 و مدل بعدي آن در ماه فوريه سال گذشته براي فروش عرضه شد؛ آمازون به تازگي برنامه كتابخوان الكترونيكي رايگاني را براي كامپيوتر لوحي آي‌پد عرضه كرده تا كاربران اين دستگاه بتوانند به صدها هزار كتاب اين شركت دسترسي داشته باشند.
منبع: فناوران

 



|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید